Translate

onsdag 1. mai 2013

"Dear Mommy"

Kjære deg..

I dag har jeg kjent at det går mot varmere dager. Sommeren er ikke her ennå, men lengselen gjør at jeg er mye ute. Jeg prøver å kjenne på de små tegnene.
Etter å ha fått hjelp fra psykiatrien en stund, har jeg lært en viktig ting...Oppmerksomhetstrening.
Det å faktisk oppleve hva som skjer, ikke bare la det passere.

Jeg elsker å sitte på trammen med en kaffekopp, og lene meg godt inntil stolpen.
Jeg lukket øynene for å kjenne etter hva som skjedde når jeg bare følte og registrerte hva som skjedde i livet mitt der og da...

Solen er gjemt bak en sky- jeg teller sekunder til den kommer frem. Jeg VET den vil dukke opp!
Jeg kjenner at strålene blir sterkere, varmere og de når meg endelig.
Jeg merker det i øynene og på kroppen, men der jeg merker det mest er i hjertet...
Hjertet mitt trenger noe godt nå, og jeg fokuserer på hva varmen gjør med det.
Der er GODT! Det kjennes ut som det får litt mer plass, det åpner opp for en god følelse...

Sitter og bare kjenner...
Solen som varmer, fuglene som synger, og den deilige vinden som stryker over ansiktet mitt i forbifarten.
Den er ikke kald i dag, den bare forteller at den er der og sørger for at jeg får noen tanker som er både gode og vonde på en gang.

Når jeg kjenner slike vindpust, får det meg til å tenke på et dikt som jeg fant like etter at vi mistet Nathali.
Jeg leste om sorg, og overskriften " Death of a child" dukket opp.
Jeg syntes overskriften var vond, men jeg følte at jeg måtte se hva det var.

Dette er det vakreste diktet jeg noengang har lest, og det dukker opp når jeg opplever øyeblikk som i dag.

De små vindpustene er mine symboler på tilstedeværelse og kjærlighet fra Nathali..

Jeg er fremdeles ikke glad i overskriften, men siden det er det forfatteren ønsker, må det stå.. Jeg kaller det for "Dear Mommy"...



Death of a Child

by Sandy Eakle
Sorry I didn't get to stay.
To laugh and run and play.
To be there by your side.
I'm sorry that I had to die.
God sent me down to be with you,
to make your loving heart anew.
To help you look up and see
Both God and little me.
Mommy, I wish I could stay.
Just like I heard you pray.
But, all the angels did cry
when they told little me goodbye.
God didn't take me cause He's mad.
He didn't send me to make you sad.
But to give us both a chance to be
a love so precious .. don't you see?
Up here no trouble do I see
and the pretty angels sing to me.
The streets of gold is where I play
you'll come here too, mommy, someday.

Until the day you join me here,
I'll love you mommy, dear.
Each breeze you feel and see,
brings love and a kiss from me.





Dette bildet er tatt hos vår gode nabo, og Nathali's "bonus-tante". En person som ga henne fantastiske
opplevelser sammen med alle dyrene, og som det var stas og godt å komme til. Tusen, tusen takk, Ingvild...




Denne gangen legger jeg også med en sang som har en helt spesiell plass i hjertet mitt..


"Dust in the wind" med Kansas. 






Klem og gode ønsker for morgendagen fra meg til hver og en av dere...

4 kommentarer:

  1. Takk kjære Bente for nok en fin hilsen- nydelige ord - dikt og musikk. ønsker dere en
    "god vår"! hilsen Berit

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Berit.
    Det betyr mye at dere som kjenner meg går denne veien sammen med meg. Det er en god støtte. Har kjent våren i hele dag...
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  3. Åååå....så nydelig lesning detta var Bente, nok en gang :) Flott dikt, fantastisk fin låt og sammen med dine herlige betraktninger berører du meg langt inn i hjerterota!! Ønsker deg massevis av sol og varme på din vei fremover, vi går en herlig tid i møte nå :) Varm klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Hege.
      Tusen takk for de gode ordene. Det betyr mye for meg..
      Jeg tar imot solen og varmen med takknemlighet, og håper dere tar en tur sammen med den.

      Stor klem tilbake

      Slett