Translate

onsdag 13. mars 2013

Bildet som sier mer enn 1000 ord...



Kjære deg.

Jeg får nesten litt prestasjonsangst når jeg tenker på alle de gode tilbakemeldingene jeg har fått fra folk.
Jeg setter utrolig pris på å høre at mine tanker og ord kan få folk til å stoppe opp et lite øyeblikk i livet...

Når folk forteller meg at de setter pris på øyeblikkene, verdiene som ikke kan kjøpes for penger og små hverdagsgleder...ja, da føler jeg at den som har lest har forstått hva jeg har ønsket å formidle..
Selv om bakgrunnen min for å skrive dette er knyttet opp til opplevelser i livet mitt, er det veldig rørende å høre at folk tenker over egne liv og setter pris på noe de tok som en selvfølge tidligere...
Livet må fylles med noe, og mye av det kan vi bestemme selv...

Det jeg skal fortelle nå, er en personlig opplevelse som jeg gjerne vil dele med deg. Jeg er ikke sikker på om jeg klarer å beskrive alle følelsene slik at folk skjønner hva jeg mener, men jeg håper dere vil merke at dette er skrevet med dyp takknemlighet.

For mange år siden gikk jeg på Folkehøyskole, Der ble jeg kjent med mange flotte mennesker som fremdeles betyr mye for meg. To av disse vil alltid ha en helt spesiell plass i hjertet mitt..
Magnar har fortsatt å være en god venn i alle år etterpå. Søsteren hans, Astrid, har jeg fått ny kontakt med takket være fb og bloggene vi skriver.

Astrid Opdal maler bilder, og en dag la hun ut et bilde på facebook. 

Her er et utdrag:




Det var bare påbegynt, men jeg ble fullstendig satt ut. Jeg fulgte med på siden hennes, for jeg var så spent på hvordan det ville bli når det var ferdig..



Astrid har klart å lage et bilde som viser kjærlighet og tilstedeværelse på den måten jeg føler det. Hun har malt det jeg prøver å sette ord på... Bildet forteller det samme budskapet med farger, tekst og symboler.

Så fantastisk vakkert og godt å se på. Det er ikke ofte noe har gått så inn i hjertet på meg når det gjelder kunst, men DETTE gjorde det!!!

Jeg ønsket å kjøpe bildet dersom hun var villig til å selge det. Svaret gjør fremdeles noe med meg når jeg tenker på det...

Hun hadde egentlig ikke tenkt å fortelle historien bak bildet, men det ble veldig spesielt for henne at jeg hadde lagt merke til det,og kommentert, fordi:

Bildet er inspirert av en vakker liten engel...
Bak på bildet er det skrevet.."Engelen Nathali"
Bildet er inspirert av min historie om jenta vår...
En historie med tanker og følelser som har gjort så dypt inntrykk at hun har malt dette bildet....

Så skriver hun:
Bildet er ikke til salgs, men er ditt hvis du vil ta imot det som en gave...





Det er jo "stemmen" og "ordene" til Nathali hun har malt..

Nå skjønner jeg hvorfor jeg har måttet se på det hver gang jeg var inne på fb.  Ja, jeg har sett ofte på dette bildet..veldig ofte, og nå blir det tydelig hva hun har hatt i tankene.

Jeg tenkte på Nathali første gang jeg så det, men alt jeg tenker er jo koblet til henne på en eller annen måte. Hun er med meg hele tiden.
Jeg fortalte ikke dette før etterpå, for jeg følte det ble veldig egoistisk.
Men jeg følte at hun hadde hatt de samme tankene som meg når hun hadde skrevet at bildet var inspirert av en vakker liten engel....
Jeg tenkte at hun hadde mistet noen hun var glad i, og hadde kjent på de samme tingene.

Nå vet jeg hvorfor jeg har følt det...Nå faller ting på plass...
Ordene, hjertene og sommerfuglene...Og ikke minst en liten vakker engel..
Alt dette gode har jeg fått muligheten til å oppleve fordi vi tok valget om å være åpne om sorgen, lengselen, savnet og kjærligheten.

Nathali rører flere enn oss...Hun tegnet hjerter overalt, og for meg er dette symbolet det vakreste som finnes!!




Det symboliserer kjærligheten og omtanken som kan føre til slike handlinger....

Tusen, Tusen Takk, Astrid Opdal.....Dette bildet vil få en helt spesiell plass, både på veggen og i hjertet mitt...

Takk til min gode venn Magnar også som har vært en enorm støtte hele veien, og som tenkte på meg når han så bildet første gangen....
Dere to er helt spesielle!!!







Til dere som likte dette bildet.. Jeg vil gjerne anbefale bloggen hennes Design Flores. Jeg tar ofte en titt på den når jeg trenger å se noe vakkert eller kreativt.
Det er Astrid Opdal som har tatt alle bildene, men jeg har satt inn navnet hennes siden de skal vises her...

Ønsker at alle får oppleve noen små, gode øyeblikk....

Klem fra Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar